Jelenlegi idő (Magyarország, Felvidék, Vajdaság): ; (Erdély, Kárpátalja):  ::  ::  Facebook :: Twitch :: Youtube :: Drive (Cup recek) :: Drive (vegyes recek) 

 
Íme három különböző Dark Age termelési tipp, melyek különböző szituációkban használatosak. Mindig bizonyosodj meg róla, hogy azt a Dark Age termelést választod, ami a legmegfelelőbb egy adott pályához. A három alap pálya típus pedig: nyílt, zárt és vizes pályák.
Példák ezekre a pálya típusokra:
  • Nyílt pályának Arabia-át,
  • Zárt pályának Black Forest-et,
  • Vizes pályának az Islands-et nevezzük.
Meg kell tanulnod mind a három kezdési technikát ahhoz, hogy megfelelően játszani tudj mindenféle pálya típuson, de, hogy a dolog könnyen menjen, egyszerre csak egy elsajátítására fordítsd a figyelmed, és ezek után jöhet a többi.

Megjegyzés: A számok a termelési leírásokban a parasztok sorszámát hívatottak feltüntetni. A parasztok számolását a már meglévő parasztjaiddal kezdjük, melyeket egy adott játék kezdésekor kapsz. A házak építési sorrendje nincs feltüntetve ezekben a termelési tervekben. Ne felejts el két házat letenni rögtön a játék elején (ez alól kivételek a hunok és a kínaiak)! Mindig tartsd szemmel a populáció számlálót és tegyél házat, ha már csak 2 szabad helyed maradt addig, hogy beteljen!


1. Nyílt pálya termelési sorrendje:

Ez a termelési terv arra lett kihegyezve, hogy minnél hamarabb Feudal Age-be érj, anélkül, hogy a Town Center megállna a paraszt termelésben. Segít, hogy gyorsan és megfelelően felkészülhess egy korai támadásra, ami szükséges főleg akkor, ha nem tudod magad elfalazni. Valamint segít a gyors támadásba lendülésben! (Fontos megjegyezni, hogy általában minden pályán 8 darab birka és 2 darab vaddisznó valamint bogyó bokor áll rendelkezésre. [Mielőtt ebbe valaki belekötne, leszögezném, hogy általánosságban a Dark Age termeléshez használatos kaja forrásokat tűntettem fel. A birka lehet pulyka is igen.] Természetesen ez nem mindig így alakul, van, hogy több,van, hogy kevesebb jut, de az alap beépített pályák az Age of Empiresben nagy százalékban így működnek).

  1. Kaja (Bárány)
  2. Kaja (Bárány)
  3. Kaja (Bárány)
  4. Kaja (Bárány)
  5. Kaja (Bárány)
  6. Kaja (Bárány)
  7. Favágó (Lumbercamp építés, a paraszt autómatikusan elkezd fátvágni, amint felépítette)
  8. Fa
  9. Fa
  10. Csaljuk a vaddisznót a Town Center alá. Fontos, hogy a vaddisznót egy paraszttal hozzuk, mellyel kettőt belelövünk a disznóba, majd a leg rövidebb úton beszaladunk vele a Town Center alá és a többi paraszttal, akik épp ott foglalatoskodnak a town center alatt lelőjjük a vadmalacot!
  11. Malom (Bogyó) Tegyünk egy malmot a 11. paraszttal a bógyó bokrokhoz!
  12. Kaja (Bogyó)
  13. Kaja (Bogyó)
  14. Csaljuk a második vaddisznót a Town Center alá. Fontos, hogy a vaddisznót egy paraszttal hozzuk, mellyel kettőt belelövünk a disznóba, majd a leg rövidebb úton beszaladunk vele a Town Center alá és a többi paraszttal, akik épp ott foglalatoskodnak a town center alatt lelőjjük a vadmalacot!
  15. Kaja (Bogyó)
  16. Fa
  17. Fa
  18. Kaja (Farm építés, lehetőleg egy sérült parasztal)
  19. Kaja (Farm építés, lehetőleg egy sérült parasztal)
  20. Kaja (Bárány)
  21. Kaja (Bárány)
  22. Lépésként pedig loom armor (az a négyzetes szőnyeg szerű izé ott a parasztok alatt). Megjegyzés a loom armor-hoz: Ha a vadmalacok dombon helyezkednek el, vagy csak épp nagyon messzire kerültek mindig érdemes előbb kifejleszteni mert a dühös vad képes végezni a parasztoddal!


Amint elérted a 22-es populációt (ami 21 parasztot jelent, plusz a felderítő lovas), fejleszd ki a loom-ot! Ezek után kattinthatsz a Feudal Age gombra.


2. Zárt pálya termelési sorrendje:

Ez a termelési sorrend arra hívatott, hogy erősebb Dark Age gazdaságot hozzunk létre, amely elősegíti a gyors Castle Age-be való ugrást a Feudalt Age-et egyszerűen átugorva. Ez a technika nagyon hasznos zárt pályákon, ahol nem várható gyors támadás az ellenféltől (és te sem tudsz gyorsan támadni), valamint olyan pályákon, ahol nagyon könnyen biztonságba helyezheted magad, gyors falazással.

  1. Kaja (Birka)
  2. Kaja (Birka)
  3. Kaja (Birka)
  4. Kaja (Birka)
  5. Kaja (Birka)
  6. Kaja (Birka)
  7. Favágó (Lumbercamp építés, a paraszt autómatikusan elkezd fátvágni, amint felépítette)
  8. Fa
  9. Fa
  10. Csaljuk a vaddisznót a Town Center alá. Fontos, hogy a vaddisznót egy paraszttal hozzuk, mellyel kettőt belelövünk a disznóba, majd a leg rövidebb úton beszaladunk vele a Town Center alá és a többi paraszttal, akik épp ott foglalatoskodnak a town center alatt lelőjjük a vadmalacot!
  11. Malom (Bogyó)
  12. Kaja (Bogyó)
  13. Kaja (Bogyó)
  14. Csaljuk a második vaddisznót a Town Center alá. Fontos, hogy a vaddisznót egy paraszttal hozzuk, mellyel kettőt belelövünk a disznóba, majd a leg rövidebb úton beszaladunk vele a Town Center alá és a többi paraszttal, akik épp ott foglalatoskodnak a town center alatt lelőjjük a vadmalacot!
  15. Kaja (Bogyó)
  16. Fa
  17. Fa
  18. Kaja (Farm építés, lehetőleg egy sérült parasztal)
  19. Kaja (Farm építés, lehetőleg egy sérült parasztal)
  20. Kaja (Birka)
  21. Kaja (Birka)
  22. Fa
  23. Fa
  24. Fa (Megjegyzés: Ilyenkor már lassan elfogy a birkák által biztosított kaja forrás, ezért célszerű ledobnunk még 3 farmot a birka feldolgozó parasztokkal, továbbá építeni kell egy malmot a szarvasokhoz és 4 paraszttal levadászni őket. Nem árt egy második Lumbercampet tenni hogy a favágók hatékonyabban dolgozhassanak. A maradék parasztot pedig fára küldjük a Town Center alól).
  25. Arany bánya (Miningcamp építése az arany lelő hely hez)
  26. Arany
  27. Arany


Amint elérted a 28-as populációt (ami 27 parasztot jelent, plusz a felderítő lovas-t) kattinthatsz is a Feudal Age gombra. Amint Feudal-ba értél a számlálókon láthatod hogy közel van a 800 kaja, 200 arany-hoz, ami a Castle Age-be lépéshez szükséges. Ne felejtsd el a korlépéshez szükséges épületeket!


3. Vizes pálya termelési sorrendje:

Ez a termelési technika egy olyan Dark Age gazdaságra épül, melyben építenünk kell egy kikötőt is. Egy olyan Feudal Age-re készít fel minket, ahol egy erős és gyors Galley támadást kivitelezhetünk, köszönet a halászhajók hatékonyságának.

  1. Kaja (Birka)
  2. Kaja (Birka)
  3. Kaja (Birka)
  4. Kaja (Birka)
  5. Kaja (Birka)
  6. Kaja (Birka)
  7. Favágó (Lumbercamp építés, a paraszt autómatikusan elkezd fátvágni, amint felépítette)
  8. Fa
  9. Fa
  10. Fa
  11. Csaljuk a vaddisznót a Town Center alá. Fontos, hogy a vaddisznót egy paraszttal hozzuk, mellyel kettőt belelövünk a disznóba, majd a leg rövidebb úton beszaladunk vele a Town Center alá és a többi paraszttal, akik épp ott foglalatoskodnak a town center alatt lelőjjük a vadmalacot!
  12. Kaja
  13. Kikötő (Dock) (Itt érdemes a kikötő építő paraszttal letenni egy házat is amint a kikötő felépült.)
  14. Kaja
  15. Halászhajó kaja (Fishing Ship)
  16. Fa
  17. Csaljuk a második vaddisznót a Town Center alá. Fontos, hogy a vaddisznót egy paraszttal hozzuk, mellyel kettőt belelövünk a disznóba, majd a leg rövidebb úton beszaladunk vele a Town Center alá és a többi paraszttal, akik épp ott foglalatoskodnak a town center alatt lelőjjük a vadmalacot!
  18. Kaja
  19. Halászhajó kaja (Fishing Ship)
  20. Kaja
  21. Halászhajó kaja (Fishing Ship)
  22. Kaja
  23. Halászhajó kaja (Fishing Ship)


Érdemes a halászhajókat minnél hamarabb elkezdeni gyártani. Előfordulhat, hogy 23-as populációval (19 paraszt és 3 halászhajó, plusz a felderítő lovas) is be tudjuk nyomni a Feudal Age gombot, ekkor adjunk hozzá még egy halászhajót amég a kor kifejlődik.


Remélem hasznosnak találtátok ezt a kis leírást, és segített abban, hogy könnyebben elsajátítsatok minden pályát.
Ez a leírás természetesen messze nem tartalmaz miden információt! Ezért, ha bármi kérdésetek, észrevételetek van, szívesen várjuk!
A helyesírási hibákért elnézést kérek! Majd időközben kijavítgatom őket!

Cikk: ZeroEmpires
Link
Fordította: BoSB_Subotai